I dag tilbyr ambiplants.no mer enn 2500 unike produkter – alt fra tre meter høye kunstige trær til små bordplanter, plantevegger og mosevegger – og leverer til både privat- og bedriftsmarkedet i Norge, Danmark og Sverige.
– Vi har truffet en nerve og en trend der folk ønsker kunstige planter som ikke trenger vann eller vedlikehold. Det gir meg energi å se hvordan produktene våre kan løfte et rom, sier gründer og daglig leder Jan Arild Fredriksen.
Kvalitet i detaljene
Ambiplants har helt fra starten hatt en tydelig satsing på kvalitet og organisk vekst. Plantene er designet for å være naturtro, med nøye utvalgte materialer og detaljer som gjør at de nesten ikke kan skilles fra ekte planter. Med eget showroom i Mandal og en flott nettbutikk, er Ambiplants blitt en ressurs for både interiørarkitekter, restauranter, hoteller, kontorer og private hjem.
– Vi tror at detaljer gjør hele forskjellen. Vår jobb er å levere produkter som ser ekte ut, varer lenge og skaper trivsel, uansett om det er i en stue, et kontorlandskap eller et hotellatrium, forteller Fredriksen.
En digital vekstreise
Ambiplants har lykkes med å bygge merkevaren sin gjennom aktive samarbeid med interiørarkitekter og influencere, kombinert med målrettet bruk av sosiale medier og kundegenerert innhold. Dette har gjort bedriften til en synlig aktør i et marked som stadig vokser. I tillegg til netthandel satser Ambiplants tungt på prosjektmarkedet, med leveranser til alt fra hoteller og offentlige bygg til svømmehaller og bilutstillingslokaler.
Som nytt medlem i nettverket E-Waves og Digin, ser Ambiplants store muligheter for videre utvikling:
– For oss handler E-Waves om å lære, dele erfaringer og bygge partnerskap som kan styrke oss både i Norge og ute i Europa. Vi ønsker å bidra med vår kunnskap om netthandel, samtidig som vi får impulser som kan hjelpe oss til å vokse videre, sier Fredriksen. Vi i E-Waves og Digin ønsker Ambiplants hjertelig velkommen i nettverket og gleder oss til å følge satsningen videre.