Vi griller digitaliseringsministeren – hvordan sikre vår digitale infrastruktur?

Arendalsuka.no
I tradisjonen tro møter direktør i Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom), John-Eivind Velure, digitaliserings- og forvaltningsminister Karianne Tung til en ærlig og direkte samtale om tilstanden til Norges digitale infrastruktur.

Verden er i rask endring, både teknologisk og geopolitisk. Trusselbildet blir mer komplekst og kravene til sikkerhet, robusthet og tillit til digitale tjenester øker. Hvordan sikrer vi kritisk digital infrastruktur i en tid preget av cybertrusler, svindel, sabotasje og internasjonal uro?

Hva må myndigheter, næringsliv og teknologiselskaper gjøre for å styrke Norges digitale motstandskraft? Og er vi egentlig godt nok forberedt på neste digitale krise?