En entusiastisk gjeng i Checkin som er klare for nye eventyr!

Checkin stiger til nye høyder – nå skal de betjene og begeistre kunder i utlandet

Høsten 2021 – etter en lang pandemi, begynner markedet for eventbransjen å komme sakte, men sikkert tilbake. Checkin har investorer i ryggen, de har et produkt markedet trenger og de sikter mot utlandet. Satsingen innebærer blant annet en ny, fresh merkevareplattform og flere nye ansatte, også i nøkkelposisjoner.

Checkin har hatt flere publikasjoner og fått en del oppmerksomhet rundt den nye merkevareplattformen siden i fjor og vi ble nysgjerrige på hvordan det går med satsingen. Derfor tok vi turen til freshe kontorlokaler i Narvika og tok en hyggelig prat med Camilla Reinhardsen som ble ansatt som markedsjef i februar 2022.

Hvordan er det å jobbe i Checkin?
– Spennende og gøy! Her i Checkin skjer det mye og vi vokser. Kulturen er utrolig bra, vi har et sosialt miljø på jobb med flat struktur og god kommunikasjonsflyt. I tillegg gjør vi morsomme ting sammen etter jobb innimellom som å spille bowling eller padel, forteller Camilla.

I fjor vokste vi med hele 10 nye ansatte, som er en økning på 50 % – Vi har jobbet mye med å strukturere bedriften på en god måte som fungerer sømløst på tvers av avdelinger. Vi har strukturert oss med ulike avdelinger som salg, marked, Customer Suceess og en utviklingsavdeling, fortellerCamilla.

IT-avdelingen vokser raskt

Hos Checkin har de et ungt miljø med flere utviklere på laget. Programmering, UX design og systemutvikling. – Vi ser hele tiden etter flinke folk med riktig kompetanse. Ledelsen er opptatt av at de ansatte skal få påfyll av både kompetanse og nettverksbygging ved å delta på arrangementer som skjer på Sørlandet. Flere fra IT avdelingen hos Checkin har uttrykt et ønske om å delta på Digitalkonferansen som skal arrangeres 16. mars. Programmet her retter seg mot dem som jobber med blant annet systemutvikling, koding, data og / eller kunstig intelligens. – Arrangementer og konferanser som Digitalkonferansen er jo en av grunnene til at vi er medlem i Digin. Det er veldig positivt at klyngen samler IT-miljøet og arrangerer møter med relevante temaer som våre UX-designere og utviklere kan få nytte av i tillegg til muligheten for å bli kjent med andre innenfor samme fag.

Se hva de ansatte sier selv om mulighetene innad i bedriften i denne inspirerende videoen. Sjekk også ut videoen fra lanseringsfesten av Checkin´s nye merkevareplattform.

Selskap i vekst

2022 var et veldig bra år for oss. Vi fikk om lag 550 nye kunder, og med 21 millioner i omsetning – som er en økning på 100 % fra året før. Nå gønner vi på videre, og målet er utlandet!

Checkin´s nye verdiforslag er formulert på engelsk for å også tiltrekke seg kunder internasjonalt:

"Checkin is an event registration solution that easily integrates with accounting systems. It tracks incomes for you and places them neatly into the right spot, ready for the auditor. Nobody likes cleaning up after a party. With Checkin, you wont have to.”

De jobber nå med inngangsstrategi og tilstedeværelse i utlandet.

Historien til Checkin startet i 2008

Da gründer og daglig leder, Kristian Løining, startet Checkin tilbake i 2008, var det med en visjon om å rydde i økonomien til arrangører i kristen-norge. Det var mye manuelt arbeid, bestillinger på telefon, e-post og skjema. Betalinger i konvolutter, via bank, og kortterminaler. Regnskapet var ofte et kaos.

Ni år etter tok Checkin sine første skritt ut i det kommersielle markedet, og oppdager raskt at behovet for orden i eventøkonomien er like stort i alle bransjer. Automatisk fakturering, gode regnskapsrapporter, ett bilag i måneden, full kontroll på betalinger, regnskapsførere som smiler og arrangører som opplever å endelig ha kontroll.